MBH-igazgatósági posztjától is búcsúzott a napokban leváltott V-Híd-vezér
Sárváry István közös megegyezéssel távozott Mészáros Lőrinc vasútvállalata éléről, majd lemondott bankja igazgatóságban betöltött posztjáról is.
Sárváry István közös megegyezéssel távozott Mészáros Lőrinc vasútvállalata éléről, majd lemondott bankja igazgatóságban betöltött posztjáról is.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.
A V-Híd vasúti felújításokon dolgozik, köztük a Budapest–Belgrád-projekten is. A lap szerint nemcsak a kifizetések, de a szerződéskötések is csúsznak, sokszor úgy dolgoznak a munkások, hogy hivatalosan nem is lehetne nekik.
Aggályos lehet, hogy Mészáros V-Hídja az elmúlt években folyamatosan letarolta a közbeszerzéseket, és megszüntette az érdemi versenyt.
2023-hoz képest csökkent ugyan, de így is 39 milliárddal gazdagodott a felcsúti cégtulajdonos.
11 milliárd lett a 6,9-ből, a kormány szerint „a kellően gondos vevő” nem láthatta előre a drágulást.
A miniszter zsarolással vádolja a Déli körvasút megépítésével megbízott kivitelezőt.
Csak ezzel az összeggel be lehetne kerülni a 40 leggazdagabb magyar közé.
A beruházásnak nincs környezetvédelmi engedélye se, de ez nem akadály, ha fizetni kell.
Nem tudnak telepíteni egy nagyon fontos biztosítóberendezést, európai partnercégekkel pedig egyelőre nem sikerült megállapodni erre a feladatra. A nyűglődés miatt viszont konfliktus alakult ki a kivitelező kínai cégekkel, Orbán Viktor személyesen igyekszik elsimítani a nézeteltéréseket.
A Szeged és Röszke közötti 14 kilométeres szakaszt kell tovább bővíteni, pedig a projekt ezen része alapból is 45 milliárd forintba kerül.
Az újonnan felállított korrupcióellenes testület érdeklődését a Püspökladány–Biharkeresztes vasúti felújítási munkálatok keltették fel, miután több alvállalkozót nem fizetett ki Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft.
Az alvállalkozókat levélben utasították arra, hogy állítsák le a munkálatokat.
A V-Híd amúgy százmilliárd forintos árbevételt csinált 2022-ben, ebből egy kevés pedig lecsöppent a Fidesz ifjúsági szervezetének is.
A lap információi szerint az R-Kord arra hivatkozik, hogy az állam neki sem fizet.
Szeneczey Balázs is együtt kávézott a technológiai miniszterrel a Várban, ahol a kínai–magyar gigaprojekt mellett az ő sorsáról is döntés születhetett.
A felcsúti milliárdos szerint nehéz évek jönnek Magyarország számára. De volt ennél meglepőbb kijelentés is.
Az eredményes munkavégzéshez elengedhetetlen a fontos vállalatok vezetőinek gyakorlati tapasztalatait figyelembe venni, akkor is, ha csak este, vacsora mellett tudnak leülni egy asztalhoz – írta a Technológiai és Ipari Minisztérium.
A Ferencváros–Soroksár szakasz felújítását konzorciumi partnerként elnyerő V-Híd alvállalkozóként a felcsúti mágnás több cégét is bevonja, és munkát ad Mészáros János Híd-Támjának is.